CS:GO Update – Granten Modus, neue Sticker, Waffen Balance und Radar änderungen + Video

CS:GO Update – Granten Modus, neue Sticker, Waffen Balance und Radar änderungen

Update Update Update, und schon wieder überrascht uns Valve mit einem relativ großen CS:GO Counter-Strike Global Offensive Update. Absofort werden nun während des Spiels sogenannte Kapseln gedroppt, welche verschiedenste Sticker enthalten. Diese Sticker könnt ihr selbst an alle möglichen Stellen eurer Waffe „klatschen“.

Die Granaten besitzen nun einen zweiten Feuermodus, womit ihr diese kürzer Werfen könnt. An einigen Waffen wurde herumgeschraubt und die Waffen-Balance verändert. Eine Waffe, welche positiv verändert wurde, ist z.B. die Desert Eagle.

Das Radar hat interessante Änderungen erhalten und ein paar Maps wurden überarbeitet.

Die neuen Sticker

Absofort gibt es nun Sticker, welche ihr auf die Waffen anbringen könnt. Aus den gedroppten „Sticker Capsules“ (Sticker Kapseln) können diese über einen Schlüssel für 0.75€ entpackt werden. Die Sticker könnt ihr frei auf der Waffe anbringen, ihr könnt auch 15 Sticker aufklatschen, es gibt keine Begrenzung (außer euer Portmonait ist leer).

Stickers[1]

 

Granaten können nun kürzer geworfen werden:

Jede Granate in Counter-Strike Global Offensive kann nun besser auf kurze Distanz geworfen werden. Wenn eine Granate gezückt wird und mit der rechten Maustaste gedrückt geworfen losgelassen wird, fliegt diese nur eine kurze Distanz. Sehr praktisch, wie wir finden.

SecondaryGrenade[1]

Waffen Balance wurde überarbeitet z.B. von der Deagle:

Einige Waffen wurden bearbeitet bzw. optimiert. Die Desert Eagle (Deagle) benötigte in der Tat ein dringendes Improvement. Die Zielgenauigkeit erholt sich nun wesentlich schnell.

Deutlich mehr hat sich an der AUG und der SG 553 getan. Bei beiden Waffen wurde die Feuerrate erhöht und das Recoil, sowie die Ungenauigkeit im Zoom-Modus wurden reduziert. Das macht sie trotz des höheren Preises zu einer ernsthaften Alternative. Zudem wurde bei allen automatischen Waffen die Ungenauigkeit während dem Laufen um 50% erhöht. Das heißt man trifft mit Waffen wie der AK-47 oder der P90 während dem Laufen nicht mehr so gut. Dafür hat sich aber auch die Genauigkeit während dem Schleichen geändert. Diese wird nun anders berechnet, so dass man während dem Schleichen nun insgesamt besser trifft. Übrigens wurde auch sv_airaccelerate leicht erhöht und ist nun standardmäßig auf 12 eingestellt

Teammitglieder werden nun im Radar angezeigt

Jetzt heißt es nicht mehr, Paul wo bist du gerade, oder Paul bist du schon auf A-Lang? Absofort ist eindeutig erkennbar wo die Mitspieler auf dem Radar stehen. Dieses wurde durch Valve mit verschiedenen Farben, die die Spieler erhalten, deutlich gemacht. Die Funktion kann mittels cl_cmm_showteamplayerscolor 1 aktiviert werden.

Radar[1]

 

Die wesentlichen Änderungen direkt im Game erklärt von mrtweeday:

 

Weitere Änderungen

Darüber hinaus wurden weitere Änderungen an Maps vorgenommen. Diese könnt ihr am besten direkt aus der folgenden Changelog entnehmen:

[ STICKERS ]
– Added Sticker Capsules. Each capsule contains one sticker out of a series of sticker designs.
– Sticker Capsules can be received as drops at the end of matches, and are opened using a Sticker Capsule Key.
– A sticker can be applied to any gun, and each gun can hold multiple stickers.

[ MISC ]
– Several adjustments to improve performance for a range of hardware configurations.
– Ended Operation Bravo.
– Overpass and Cobblestone maps are now available to everyone.
– Removed the following items from the store:
– Season’s Gifts. They are still marketable on the Community Marketplace and remain fully functional.
– Operation Bravo Passes. They are still marketable on the Community Marketplace and can be redeemed for an Operation Bravo Coin.
– Doing an ent_create now orients the created entity opposite the player’s orientation so it’s facing the player.
– Added a new material type called ‘Lightmapped_4WayBlend’ that can be used on displacements. Documentation can be found here: https://developer.valvesoftware.com/wiki/Lightmapped_4WayBlend
– Added more diagnostic information for buffer overflows in network channel.

[ UI ]
– Removed rouge [sic] pixel on mode map selection UI.
– Added player teammate colors in Competitive Mode that displays a unique color per teammate in the radar, playercount panel, scoreboard and the arrow over their head (can be toggled offline with cl_cmm_showteamplayercolors).
– Reduced translucency of avatars in playercount panel and did some minor visual updates.
– Enemies icons on radar are now a different shape than teammates.
– Hostages on radar now have an H in the dot and never rotate.
– Added sort method ‘Equipped’ to the Inventory.
– Added a setting to Game Options that allows hiding Team Tags in death notices.
– Team tags now scale to fit in the scoreboard and no longer overlap ping or get get cut off.
– Fixed an issue where sometimes no live games could be found in the Watch panel for the first minute after game launch.

[ GAMEPLAY ]
– All grenades now have a secondary fire that throws an underhand grenade a short distance in front of the player.
– Secondary fire can be combined with primary fire to precisely adjust the strength of the throw.

– Weapon balance has been adjusted:
– Improved Desert Eagle accuracy recovery
– Improved Sg553 and AUG rates of fire.
– Improved Sg553 and AUG scoped control ( reduced inaccuracy and recoil ).
– Increased movement inaccuracy on all automatic weapons by 50%.
– Movement inaccuracy when walking is now calculated differently, resulting in better walking accuracy across the board.
– sv_airaccelerate has been slightly increased.

[ MAPS ]
– Mirage
– Fixed a bug where you could peek over a crate at CT stairs.
– Added a peek position in Bombsite A connector, towards Palace exit.
– Clipped benches inside palace.
– Fixed some boost/exploit spots (Thanks F3RO!).
– Breakable metal panels can no longer be shot through without triggering break effect.
– Made it easier to get into hole leading to CT sniper window.
– Made it easier to move over cart leading to B route from CT spawn.
– Reworked cover in Bombsite A.
– Reworked cover in Bombsite B.

– Overpass
– Changed cover in playground.
– Fixed smoke sorting on water.
– Made players easier to see in park connector stairs.
– Raised upper park divider to prevent peeking over it.
– Increased ambient lighting.
– Made bridge near Bombsite B twice as wide.
– Made it easier to spot players in T side of canal.
– Simplified the layout of Bombsite B slightly.
– Removed small tree at CT side of upper park.
– Blocked visibility through truck in Bombsite A.
– Tweaked soundscape.
– General optimizations.

– Inferno
– Fixed a bug where players could get stuck in ceilingfans.
– Fixed some areas where thrown C4 could get stuck.
– Increased brightness slightly in hallway leading to balcony in Bombsite A.
– Fixed gaps that players could see through in Bombsite B.
– Made wall penetration in construction more consistent (Thanks Pawlesslol!).
– Nerfed the refire rate on the churchbells (changed from infinite dings per second to 1 ding per second).
– General optimizations.

– Dust 2
– Removed dark texture near tunnel stairs.
– Removed sky collision over building near T spawn.
– Covered up shadow that looked like a player near CT spawn.
– Fixed invisible ledges on curved corners.

– Assault
– Fixed various graphical bugs.
– Fixed bugs related to prop_physics_multiplayer.
– Added a CT van to CT spawn.
– Fixed an exploit where players could get out of the map.

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